fredag 28 juni 2013

att börja inse fakta

Två har blivit tre. Vi bor i en tvåa. En tvåa är till TVÅ personer, eller? Vi har länge intalat oss att det går visst minsann att bo tre i denna lägenheten. Men sakta men säkert börjar verkligheten snart komma ikapp oss. Även om tösabiten inte har några specifika önskemål ännu så börjar hon ta mer och mer plats. Även mitt företag som jag kommer att satsa ännu mer på till hösten kräver mer plats. Jag har snart vuxit ur mitt skåp i tv-bänken som varit mitt pyssel/företagsskåp. Så även om vi inte vill lämna denna underbara lägenhet så har vi mentalt börjat förbereda oss på att snart måste vi [nog, kanske, eventuellt] hitta nåt större. Men vi har det ju så bra här! Vi har allt inom en armlängdsavstånd. Jobb, restauranger, affärer, dagis osv. Det enda vi saknar är ett eller helst två rum till. Vi hade en mäklare på besök häromdagen som undrade vad vi letade efter. -Nåt sånt här fast större, och kanske en liten liten trädgård eller en takterass. Hon himlade med ögonen och skrattade....

jahapp. wish us luck. suck.

Vi fick iallafall fina vitsord att vi inrett den fantastiskt bra och fått den att funka till en barnfamilj också. Ja är det nåt vi lärt oss under våra år tillsammans så är det att bo bra på liten yta och trivas med det. Det är kärlek det! :-) [emma.h]


bild via pinterest





Kanske borde satsa på nåt sånt här?
 
bild via pinterest





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar