måndag 15 juni 2015

En försmak på semester

Måndagkväll och här sitter jag och jobbar lite. Känner att denna veckan kommer susa förbi utan att jag ens hinner blinka och på torsdag eftermiddag checkar Tösabiten ut på sommarlov så innan dess vill jag ha gjort så mycket som möjligt på min lista. Sommaren ligger och lurar lite, idag sitter jag till exempel inte ute och kvällsjobbar som förra veckan. nix. Vart tog de där 28 graderna vägen som var i helgen? Jag gillade ju dem.

I helgen hade jag och Tösabiten egentid, mannen skulle på äventyr, så vi styrde bilen mot mina föräldrars stuga i Småland. I djupaste skogen, vid en sjö, där mobiltäckningen möjligtvis infinner sig om man står stilla på ett visst ställe uppe på grusvägen och där vägarna kantas av smörblommor, midsommarblomster och hundkex i en salig blandning. Är det någonstans jag kopplar av och bort så är det där. Datorn var med eftersom jag hade sällskap som gärna lekte med Tösabiten så kunde jag ju "passa på" att jobba lite. Men nä. Den låg orörd hela helgen och idag känns som om jag varit på en låång semester. Jag kollade ens inte mailen(!) Istället badade vi fötterna, åkte båt, fiskade, gick i skogen och samlade kottar, mossa, grenar o blommor och byggde ett minilandskap och mest bara latade oss. Tänk vad en helg utan uppkoppling och massa måste kan göra gott för själen. Nu är jag mer än redo att sätta fart på den här sista jobbveckan innan jag går på lågvarv ett tag. [emma.h]







foto: [emma.h]




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar