torsdag 30 april 2015

Att ha haft en kalasdag!

Igår var det min födelsedag. Jag tycker fortfarande det är lika spännande att fylla år och i år hörde jag inte ens att Mannen och Tösabiten var uppe o fixade frukost, kanske för att klockan var typ sex på morgonen för att vi skulle hinna mysa klart innan en vvs-kille skulle dyka upp vid 7.30 snåret och då var vi ju tvungna att se någorlunda respektabla ut. Men vi hann med både kaffe, sång och mys innan det var dags att ta tag i dagen. Jag stack iväg till Helsingborg och presenterade ett skyltfönsterförslag till en ny kund där, så i juni blir det till å bygga en sommarskyltning! JIPPI!

När jag körde till Helsingborg så hade jag solen i ögonen och tänkte att idag ska jag minsann lyxa till det med en lunch på en uteservering, med kaffe o allt. Jag la på lite extra pengar på parkeringen och såg flera stycken mysiga fik på väg till mötet. Efter mötet så regnade det och jag hittade inte ett enda av de där soliga fiken jag såg på vägen dit och efter att ha halvsprungit fram och tillbaka innan jag hittade ett fik dag kunde slå mig ner och äta så hann jag njuta ungefär en kvart innan parkeringen gick ut. Häpp Häpp. Så kan det gå.

Så jag åkte hem och filade lite på mitt sommarförslag till Jägersro och skickade iväg det. När vi jobbat och förskolat färdigt för dagen åkte vi alla in till Lund och kvällens födelsedagsmiddag intogs på M.E.A.T. Solen sken och alla var glada. Nu är det helg igen och imorgon fortsätter kalasandet tillsammans med familjen. Glad Valborg på er! [emma.h]





foto: 1,2,3 [emma.h] 4.[dennis.a]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar