fredag 10 januari 2014

DesignTrade 2014

I dag var det dags för mig att besöka DesignTrade, design- och inredningsmässan i Köpenhamn. Den var långt ifrån så stor som Formex men ändå så gillade jag den. De hade mycket fint och, för mig, flera "nya" leverantörer. Samt att den var lättöverskådlig och hade en bra mix av grejer.

En sak som dock slog mig flera gånger var att många av produkterna påminde väldans mycket om sånt jag sett många gånger innan. Detta var även en sak som Trend-Stefan tog upp i sin föreläsning, alla dessa copycats?! Är det så alltså? Det verkar kopieras hej vilt. Trist. Jag håller definitivt med Stefan där, var kreativa, tänk större och kom med nåt nytt!

Men jag gick iallafall därifrån med ny och härlig inspiration och alla dessa vårfärger är ju underbara. Man vill ju bara slänga ut allt och börja om från början, är sugen på förändring och vill inreda nytt, nytt, nytt! Kanske är det så att det blir verklighet snart? ;-) Ha en underbar helg [emma.h]













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar