tisdag 2 juli 2013

lata dagar och målinriktad träning

Vi har det bra. Vädret är som en typisk svensk sommar. Ibland är det sol och bikinin åker på för att i nästa sekund bytas ut mot stickad tröja och raggsockor. Dagarna flyter ihop och liknar varandra. Vi slappar, grillar, går promenader, gör små utflykter och framför allt så har vi båda tagit tag i träningen! Och det kändes så skönt att jag blev så peppad att jag anmälde mig till victorialoppet som går av stapeln på vår årliga familjeresa till Öland. Där har vi "tävlat" inom familjen mot varandra eller mest jag och min bror kanske. Förra året så var jag med i hejarklacken då jag hade ett pyre i magen som inte tyckte om att löpträna. I år skulle jag absolut inte vara med då jag inte sprungit mer än en handfull gånger sen förlossningen, kroppen känns som ett mindre kylskåp och runkeepern hånar mig genom att visa en snigel på bild efter varje genomfört försök till träningspass.

MEN, jag måste ha ett mål och detta taggar mig till tusen. Att sen detta lopp bara är ca 2 veckor bort i tiden är nästa problem. Men jag ska klara det. Kanske inte på en bra tid. Jag kan nog heller inte räkna med att klå brorsan detta året. Men jag ska ta mig runt och jag ska springa hela tiden.

Så nu är det ingen återvändo. Victorialoppet 2013 jag är med! Heja Heja! [emma.h]


foto: [emma.h]

2 kommentarer:

  1. Härligt Emma, rätt inställning? Hur långt är loppet?
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! 9 långa kilometrar :-)

    SvaraRadera