torsdag 28 november 2013

Kreativt kaos

Just nu jobbar jag med två heminredningsprojekt samtidigt. Det ena ska presenteras på måndag så där håller jag på med slutfinishen, filandet och putsandet. Medans det andra har jag precis börjat gräva i så där är det kreativt kaos milt sagt. Jag funkar lite så, när jag får ett nytt projekt så samlar jag inspiration från alla håll och idéerna sprutar. Jag sover dåligt, vaknar mitt i natten och måste genast skriva upp den briljanta idéen som gjorde att jag just vaknade. Sen måste jag ta en dag då jag går in i mitt projekt samlar ihop vad jag sugit åt mig och göra en presentabel moodboard. Lite mer ordningsam och lättförståelig än det som pågått i mitt huvud i ett par dagar. När jag gjort det så är det som om jag just tränat ett hårt träningspass, tagit en dusch och satt mig i soffan. Axlarna sjunker ner och jag slappnar av. Ja jag vet inte om ni förstår ett endaste dugg av mitt svammel. Jag ville nog mest bara säga att jag älskar mitt jobb och varje nytt uppdrag är en utmaning som alrig är det andra likt. Det peppar mig! Sen kommer ju nästa adrenalinkick..... presentationen för familjen! När man får kvittot på om ens tankar och känsla var rätt.

Är det så att du själv går i tankarna att dra igång ett nytt projekt hemma men kanske behöver lite hjälp på traven? Jag hjälper dig gärna!! kontakta mig på emmahoglind@gmail.com så kommer vi fram till nåt briljant tillsammmans. Vi hörs! [emma.h]



foto: [emma.h]



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar