måndag 6 augusti 2012

back on track


efter en liten mjukstart med jobb förra veckan så känner jag mig nu redo att anta hösten med stormsteg. det är en del nytt spännande som är på g och idag har jag även varit på ett möte där jag åtagit mig ett research-jobb. så nu är jag laddad till tusen att sätta igång med det. men först lite bilder från underbara berlin. det var en väldigt mysig stad med mycket bra shopping och god mat. sen var vi även lite kulturella och besökte berlinmuren, museum från nazi-tiden osv. intressant och samtidigt skrämmande. det går ju inte att förstå hur det kunde hända och varför??? det fanns mängder av minnesmärken överallt runt om i staden. tex små gatstenar där det stod vem som bott i huset och när de blivit bortforslade till något koncentrationsläger och sedan fått sluta sina liv. hua. [emma.h]



foto: emma.h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar