måndag 11 april 2016

Äntligen vår!

Idag strålar solen och min favoritårstid har börjat. Våren! Förra veckan tog ett snabbt avslut i torsdagskväll då jag och Tösabiten överraskades av en total kaskadspya när vi åkte hem från kusinerna på kvällen. Så fredagen spenderades hemma och helgen också med att hålla tummar och räkna timmar att det inte skulle bi något mer eller att någon av oss andra skulle drabbas. Tur väl var gjorde det inte det och nu är vi pepp för en ny vecka igen. Men innan dess hann jag iallafall med att sätta upp våren på Jägersro Center. Temat denna gången var grönska. Ett antal timmar spenderades inne i mitt rum på centrat med att binda närmre 80 mossbollar att sätta olika växter i och till slut liknade det en mindre skog där jag stod med oasisdamm och jord upp till armbågarna. Ska vi se hur det blev till slut? [emma.h]










Foto: [emma.h]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar