tisdag 11 november 2014

Rise and shine!

Igår var en sån där dag när jag aldrig riktigt vaknade, kändes som om min förkylning slagit tillbaka och jag gick omkring i en glasburk och inte fick någonting gjort. Så jag gick och la mig vid 21 och sov till halv åtta[!] idag. Eeeh jodåsåatte, men idag skiner solen och jag känner mig bättre!

I helgen gjorde vi Småland. Det var ju fars dag och den ville vi fira på alla håll och kanter. Vi hann med att träffa alla faror[?]. Morfar, farfar, svärfar, gammelmorfar och far. Denna älskade Pappa som uppfostrat mig till den jag är idag.

Men nu är vi tillbaka i Skåne och jag har nu gått in i min mest intensiva period för året, julen. Nu väntar förberedelser som paketinslagning, klä gran, packa upp rekvisita, montera pappersgranar osv.

Jag skrev ju för ett tag sen att jag skulle göra på ett nytt sätt i år. Så förutom de vanliga dekorationerna i taket så har jag i år tagit fram 3 stycken olika typer av podier där jag i samarbete med butikerna ute på  Jägersro Center ska skylta och visa deras produkter. Så dockor och lite övrig rekvisita har köpts in sen kommer jag låna ihop resten av grejerna av butikerna. Det kommer bli bra tror jag!

Här kommer lite bilder som legat till grund för mig när jag planerat temat för julen i år. Den kommer gå i svart, grått och vitt med lite inslag av djur och natur. Hoppas ni gillar! [emma.h]




[Alla foton via pinterest]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar