tisdag 6 maj 2014

Nedräkning

En kall, grå och regnig dag för ett par månader sen precis när både jag och mannen var mitt uppe i intensiva jobbperioder och hade lite svagt dåligt samvete över våran lilla tösabit som kommit i skymundan och mest bara fick hänga på, så plingade till i min telefon. -Släng ett getöga i den gemensamma mailen, stog det.

Där låg en bokningsbekräftelse på en resa till Kalabrien, Italien!! Tror ni jag blev glad då eller? En hel vecka tillsammanstid och bara vara. Fokusera på Belle, varandra och ta allting i hennes takt. Vi ska göra så lite som möjligt och mitt mål har varit att jag ska försöka lämna jobbet hemma och verkligen ha semester.

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker. Jag och tösabiten går ute i trädgården, tittar upp mot himlen och flygplanen som går ner för landning på kastrup säger ooooh, aaah, åååh snart är det vår tur.

Men om jag ska lyckas med mitt mål, att inte jobba nästa vecka, så får jag sätta lite fart nu. Belle sover gott ute i vagnen så pepp pepp. Var nu lite effektiv, bara en vecka kvar tills lite återhämtning och familjetid för att sen komma tillbaka med nya krafter. [emma.h]



Foto: [lånat via resia]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar