torsdag 3 april 2014

Livets pussel

Vilken dag! Idag har vi lunchat tillsammans med några av de andra föräldralediga i byn och när vi gick hem därifrån så sken solen så vi stannade ute i trädgården och pysslade lite, grävde o sånt. Plockade pinnar och rensade ogräs och bara njöt. Jag har tagit ett beslut som gör att jag kan njuta mycket mer av mina dagar nu. Detta året har börjat bra, riktigt bra, arbetsmässigt. Vilket har gjort att jag har jobbat så fort jag fått en ledig stund över. Mestadels kvällar, helger och ibland nätter eftersom jag är föräldraledig fortfarande.

Men sen vi flyttade så har vi beslutat att dela mer på ledigheten. På riktigt, hela dagar och inte bara nån timme här och där som vi kunde göra när vi bodde i stan. Så nu jobbar jag 1-2 dagar i veckan med mitt egna företag och det är så mycket bättre. Jag kan styra alla möten och uppdrag till den dagen och på så sätt bli mer effektiv i mitt arbete och framför allt så kan jag njuta mycket mer av dagarna när jag är hemma med min lilla tjej och koncentrera mig på att leta fina stenar och gräva i sanden. Det är livskvalité! [emma.h]





foto: [emma.h]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar