torsdag 7 mars 2013

fotokurs

 
foto: [emma.h]

alltså, veckorna bara susar förbi. jag fattar det inte. vart tar tiden vägen? det känns som om tiden går ännu snabbare nu med en bebis hemma trots att jag gör mindre!? [eller?] iallafall denna veckan började med lite jobb. påsken skulle upp på jägersro. som jag sagt innan så har jag ju fantastiskt duktiga tjejer till hjälp med det praktiska så det jag gör nu är mest planering, förberedelse och logistik. så kan jag vara hemma med pärlan och mysa.

vi går på fotokurs, pärlan och jag. på torsdagarna i sex veckor så lär vi oss kameran, ljus, bländare, slutare osv. de senaste gångerna har vi fotat våra små skatter med riktigt ljus och blixtar och de två sista gångerna kommer vi ägna oss åt redigering. det är kul och spännande att göra detta med små barn, förra gången hade jag med mig en gullig gurglande bebis som log och trivdes. idag sjöngs det körsång för glatta livet pga av lite för lite sömn och en mamma som tryckte upp en kamera i ansiktet hela tiden när hon helst av allt bara ville sova. så imon har jag lovat pärlan en lugn dag med lång promenad i vagnen och lyssna på alex o sigges pod, för det är ju freeedag!! [emma.h]

foto: [emma.h]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar